Welke instellingen kan ik gebruiken voor mijn e-mailprogramma? Print

  • 0

Met een e-mailprogramma kun je e-mails ontvangen en verzenden. Je hebt de mogelijkheid om de e-mailaccounts die je bij ons aangemaakt heeft toe te voegen aan dit programma. Er zijn verschillende instellingen die je hiervoor dient te gebruiken.

1) Accountgegevens

Hier vul je de naam van het e-mailaccount in. De naam mag je zelf verzinnen. Ook wordt er gevraagd naar het e-mailadres en het wachtwoord. Hier vul je het e-mailadres en het wachtwoord van dit e-mailaccount in, zoals je deze hebt aangemaakt via het E-synergy control panel.

2) Inkomende server

Voor de inkomende mailserver kun je allereerst aangeven of je een POP-3 of IMAP account aan wilt maken. Je kiest het gewenste type. Vervolgens kun je de gegevens van het e-mailaccount invullen. De opties OmschrijvingGebruikersnaam en Wachtwoord zijn gelijk aan de gegevens die je in het eerste scherm hebt ingevuld. De optie Mailserver is de inkomende mailserver (POP3) van je domeinnaam. De naam van de inkomende en uitgaande mailserver is mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket. Voor POP3-accounts kun je poort 110 instellen. Voor IMAPaccounts gebruik je poort 143.

3) Uitgaande server

Hier vul je de uitgaande server in. Dit is normaal gesproken mail.jouwdomeinnaam.ext, waarbij je jouwdomeinnaam.ext vervangt door je eigen domeinnaam. Het kan zijn dat je provider poorten geblokkeerd heeft voor het verzenden van e-mails. Mocht je geen e-mails kunnen verzenden, dan kun je proberen om de poort aan te passen. Wij bieden ondersteuning voor de poorten 25, 2025 en 587.

4) Overige gegevens

Waar gevraagd kun je ‘SSL’ of ‘beveiligde verbinding’ instellen. Het is mogelijk dat je een melding krijgt over een certificaatfout. Hierbij kun je echter aangeven dat het certificaat vertrouwd is en geaccepteerd mag worden. Deze ontstaat namelijk vanuit een verwijzing in onze certificaten. Als authenticatiemethode stel je Wachtwoord in. Kies je vervolgens voor Volgende dan zal je e-mailprogramma een overzicht geven van de door jou ingevulde gegevens. Het e-mailadres kan daarna aangemaakt worden in het programma.


Was this answer helpful?

Back